انتخاب سردبیر

دروغ آشکار خبرنگار روزنامه شرق!

مریم شکرانی خبرنگار روزنامه شرق به راحتی دروغ می‌نویسد. فقط در سال جاری از حدود ۱۰ میلیارد منابع بلوکه شده ایران در بانک تجارت ‎عراق، ۱.۶ میلیارد دلار صرف تسویه بدهی به ترکمنستان و احیای روابط گازی با آنها و ۳ میلیارد دلار صرف واردات دارو و کالاهای اساسی و آزادسازی شده است.

ضمنا تسویه مابقی طلب ایران با «نفت خام» یا «نفت کوره» ‎عراق هم توافق نسبتا خوبی‌ است زیرا:‌ اولا صادرات نفت با «مشخصات» نفت عراق برای ایران راحت‌تر بوده، چون نفت عراق تحریم نیست. ثانیا تحریم بر صادرات فرآورده نفتی مثل نفت کوره نیز اثرگذار نیست و منابع آن با کیفیت بالایی وصول می‌شود.

برجامیون هیچگاه نمی‌گویند که منابع بلوکه ایران، نتیجه پذیرش مکانیزم تسویه تحت نظارت آمریکا در تیر ۹۸ و در دولت قبل است؛ و با روایت‌سازی وارونه، موفقیت سیاست فشار به ‎عراق با اعمال محدودیت بر گاز ارسالی که با هدف اخذ مجوز معافیتی از آمریکا انجام می‌شود را سانسور می‌کنند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا