گاز
موضوعات داغ

حکایت بی‌سوادی روزنامه اعتماد/ فرق LNG و LPG را هم نمی‌دانید؟!

روزنامه اعتماد امروز نوشت: در 10 روز ابتداي دی‌ماه، 17.5 ميليون تن گاز طبيعي تبديل به گاز مايع شده و به ارزش 6.7 میلیارد دلار از ايران به چند كشور همسايه «صادر» شده است. آن هم در ميانه ناترازی توليد و مصرف گاز كه با اوج‌گيری استفاده از مازوت برای نيروگاه‌ها و صنايع ايران و آلودگي شديد هوا براي ايرانی‌ها همراه شده است.

ضمن تقدیر از تلاش این رسانه برای تخریب دولت، یک توصیه برادرانه به آنها این است که ابتدا از بدیهیات حوزه نفت مثلا تفاوت LPG (گاز مایع) با LNG (گاز مایع شده) آگاهی بدست آورید و بعد انتقاد کنید، زیرا در غیراین صورت تنها بی‌سوادی شما بار دیگر اثبات می‌شود و به هدف خود نمی‌رسید.

در واقع آن محصولی که طبق آمار گمرک توسط ایران صادر شده است LPG (گاز مایع) است نه LNG (گاز مایع شده). LPG ترکیبی از پروپان و بوتان است که هیچ مورد مصرفی در نیروگاه‌ها ندارد و طبق روال گذشته صادر می‌شود.

اما LNG گاز طبیعی (متان) است که مایع شده و اصلا ایران تکنولوژی تبدیل گاز طبیعی (متان) به گاز مایع شده (LNG) را ندارد که بتواند صادر کند یا نکند. بدین ترتیب تمامی گاز طبیعی تولیدی ایران در داخل کشور به مصرف صنایع و بخش خانگی و نیروگاه‌ها می‌رسد و بخش کوچکی از آن نیز از طریق خط لوله به ترکیه و عراق صادر می‌شود.

عزیزان روزنامه اعتماد؛ انتقاد سازنده از دولت امر پسندیده‌ای است اما لطفا برای تخریب دولت، بی‌سوادی‌تان را به رخ نکشید.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا