گاز
موضوعات داغ

جزئیات تازه توافق نفتی و گازی ایران و روسیه

۶.۵ میلیارد دلار قرارداد با روس‌ها امضا شد

🔹مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: حدود ۶.۵ میلیارد دلار از تفاهم‌نامه با روسیه تبدیل به قرارداد شده است. انشاالله مابقی تفاهم‌نامه‌ها که به ارزش ۴۰ میلیارد دلار است در یک ماه آینده به قرارداد تبدیل می‌شود و مذاکرات آن در حال انجام است.
🔹وی افزود: قرار است شرکت‌های روسی در داخل خاک پاکستان، خطوط لوله انتقال گاز را احداث کنند تا بدین صورت گاز از ایران به این کشور صادر شود.
🔹صفری گفت: به زودی یک شرکت مشترک بین ایران و روسیه برای احداث خط لوله انتقال گاز به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان ایجاد می‌شود که سهم دو کشور ۵۰ درصد است و روس‌ها تکنولوژی خاص احداث خط لوله دریایی را در این پروژه استفاده می‌کنند.
🔹وی ادامه داد: سناریوی ایران برای تجارت گاز با روسیه، خرید گاز از این کشور و سپس صادرات گاز خودمان به کشورهای همسایه است. تمرکز مذاکرات سوآپ نفت روسیه بر روی عدد سوآپ سالانه ۱۰ میلیون تن نفت است و در آستانه نهایی شدن توافقات است

 

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا