انتخاب سردبیر

جان بولتون: تحریم‌ها اثربخش نیستند/ نیازمند انقلاب فرهنگی در سیاست‌های تحریمی هستیم

جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید در تحلیلی در پایگاه هیل نوشت، اخیراً مشخص شده که پهپادهای ایرانی مورد استفاده روسیه علیه اوکراین حاوی مقادیر زیادی از قطعات آمریکایی و دیگر کشورهای غربی، از جمله عناصر پیچیده سامانه‌های هدف‌گیری و نیروی محرکه هستند.

الگوی قوی فعالیت‌های ضدتحریمی مرتبط با هواپیماهای بدون سرنشین تهران نشان می‌دهد که موفقیت آن در خنثی کردن یک رژیم تحریمی به آسانی برای خنثی کردن سایر تحریم‌ها قابل اعمال است.

از دیگر نمونه‌های مداوم شکست تحریم‌ها می‌توان به فروش بیشتر نفت ایران در سطح بین‌المللی، به ویژه به چین، به دلیل اجرای ضعیف آمریکا اشاره کرد.

عدم قدرت بخشیدن به ونزوئلایی‌ها برای سرنگونی رژیم مستبد مادورو به دلیل ناسازگاری در سیاست آمریکا، عدم به زانو درآوردن روسیه به تلافی تجاوزاتش به اوکراین و عدم توقف برنامه های هسته‌ای و موشکی کره شمالی از دیگر نمونه‌های عدم کارآیی تحریم هستند.

این موارد نشان‌دهنده نیاز به یک انقلاب فرهنگی در سیاست تحریم‌های آمریکا است، زیرا ما با دشمنانی مانند چین روبرو هستیم که قدرت‌های بزرگ اقتصادی و تهدیدهای بزرگ‌تر هستند که می‌تواند بعداً ما را فلج کند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا