آب

تیغ پروپاگاندا بر گردن افکار عمومی/انتشار فایل صوتی محمد درویش در رابطه با سد گتوند برای اولین بار

اظهارنظر بدون سند و حرف‌های زرد بدون مدرک از جمله ویژگی‌هایی است که جامعه ایرانی در فضای رسانه با آن مواجه می‌شود. این صحبت‌‎ها اغلب با تیترهایی حساسیت برانگیز منتشر شده و از مهمترین دلایل تخصص‌زدایی از افکار عمومی کشور به حساب می‌آید.

در این راستا یکی از مهمترین نفراتی که تخصص ویژه‌ای در این تخریب افکار عمومی با تکیه بر اطلاعات غلط داشته و رسما مفهوم جدیدی از پروپاگاندا را رونمایی کرده، محمد درویش فعال محیط زیست و سردبیر بخش محیط زیست تارنمای ایران پایدار است.

درویش برخلاف نام خود، در داستان‌سرایی با تکیه بر دروغ‌پردازی توانگر است و اخیرا در تازه‌ترین ادعاهای خود مدعی شور شدن خلیج فارس همزمان با آبگیری یک سد در جنوب کشور شده بود اما نحوه فعالیت او در رابطه با سد گتوند از نوع جدید از سنگ‌پای قزوین پرده‌برداری می‌کند.

همزمان با افزایش فشار افکار عمومی با شکل‌گیری کلیدواژه شور شدن کارون با ساخت سد گتوند، درویش که آن زمان، رئیس گروه تحقیقاتی عوامل اقتصادی، اجتماعی بیابان‌زایی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع بود نیز علم مخالفت برداشت.

با توجه به رویکرد اقناعی حاکم، محمد درویش پس از ابراز مخالفت‌های گسترده به همراه 4 کارشناس دیگر مهرماه سال 1391 به سد گتوند سفر کرد و از نزدیک با اتفاقات رخ‌داده مواجه شد.

پس از این بازدید، درویش در مصاحبه‌ای عنوان کرد:‌ با توجه به مستندات و توضیحات علمی که در این بازدید ارائه شد، ابهامات ما نسبت به سد گتوندعلیا و سازند گچساران برطرف شده است و با ادامه روند آبگیری سد گتوند نگرانی‌های قبلی از بابت کیفیت آب مخزن رفع شده و وضعیت سد به گونه‌ای است که هیچ نگرانی از بابت آینده وجود ندارد.

با وجود این اظهار نظر شفاف و صریح که فایل صوتی آن برای اولین بار در فایل پیوست این گزارش منتشر شده است، طی سال‌های بعد محمد دوریش بارها و بارها علیه سد گتوند موضع گرفت و حتی در ارتباط با سد چمشیر از کلیدواژه گتوند دوم استفاده کرد.
(صوت محمد دوریش پس از بازدید از سد گتوند در مهر 1391)

این شیوه کنش بر پایه اطلاعات غلط یکی از مهمترین حلقه‌های مفقوده حکمرانی کشور است که افکار عمومی را به جای ساماندهی در جهت توسعه کشور به سوی تخریب ساختارها و دستاوردها به کار می‌گیرد و رفاه مردم ایران را به گروگان خواهد گرفت.

پایان پیام

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا