نفت

توافق فنی برای فاز دوم توسعه میدان یادآوران با شرکت سینوپک چین نهایی شد/ تمایل چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران-ال‌ان‌جی

فریدون کردزنگنه مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت گفت: از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم مذاکراتی منظم با شرکت سینوپک چین درباره گام دوم توسعه میدان یادآوران در قالب قرارداد بیع متقابل به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار داشته‌ایم که به نهایی شدن توافق‌های فنی و رسیدن به مرحله دریافت مجوزها انجامید و شرکت‌های چینی هیچ‌گاه به‌صورت رسمی از این مذاکرات خارج نشده‌اند.

وی افزود: مرحله نخست میدان نفتی یادآوران پیش از این از سوی سینوپک در سال ۹۵ با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز تکمیل شد و در حال بهره‌برداری است. بر اساس مذاکرات با این شرکت قرار بود مرحله دوم توسعه این میدان مشترک نیز به این شرکت واگذار شود، اما متأسفانه در آن مقطع زمانی وزیر پیشین نفت، مذاکرات را متوقف کرد.

کردزنگنه گفت: در آخرین مذاکراتی که با یکی از شرکت‌های بزرگ چینی داشتیم، این شرکت حاضر به سرمایه‌گذاری سه به یک (یک سهم ایران سه سهم چین) در پروژه ایران ال‌ان‌جی با استفاده از خط اعتباری چین – ایران شده است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا