اقتصاد کلان

تخریب دلارزدایی به سبک اکوایران!

موضع رسانه تخصصی اکوایران درباره کاهش ارزش یک میلیارد دلاری منابع ایران در کره‌جنوبی را مشاهده می‌کنید. این رسانه بدون اینکه خنده‌اش بگیرد دلیل این اتفاق را «دلارزدایی» معرفی می‌کند و نه برجامیزه کردن روش فروش و تسویه.

ماجرا ساده است، دولت قبل در چارچوب ساختارهای تعبیه شده در برجام به کره‌جنوبی میعانات گازی فروخته و درآمد نفتی را دریافت کرده و سپس با دستور آمریکا این منابع در بانک کره‌جنوبی به ارز وون بلوکه شده است.

یعنی دولت قبل همانند یک بچه مثبت همه حرف‌ها و ساختارهای تعبیه شده آمریکا را رعایت کرده است. حال کجای این کار دلارزدایی است؟ هر گردی که گردو نیست و نباید تصور کرد چون پول ایران به ارز ملی کره بلوکه شده، پس در این اتفاق دلارزدایی رقم خورده است.

دلارزدایی یعنی ایران وابستگی‌اش به ارز دلار، به ارزهای وابسته به دلار مثل درهم و یورو و غیره و نظامات ارزی دلاری کاهش پیدا کند و این موضوع به هیچ وجه در ماجرای کره‌جنوبی رعایت نشده و به وضوح ایران از نظامات ارزی تحت نفوذ آمریکا تبعیت کرده است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا