آب

تامین آب صنایع سیرجان با پساب

تصفیه فاضلاب شهری و استفاده مجدد برای مصارف سایر مشترکان از جمله صنایع و فضای سبز، امری مرسوم در دنیاست که می‌تواند به کاهش مصارف آب سطحی و زیرزمینی ختم‌ شود.

بر اساس مصوبات شورای عالی آب و همچنین دستورالعمل بازچرخانی آب که سال گذشته به تصویب رسید، هم‌اکنون صنایع و فضای سبز حق استفاده از آب رودخانه و چاه‌ها را ندارند.

همزمان با این مصوبات، قراردادهای بیع متقابل برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب توسط صنایع و شهرداری‌ها رو به افزایش است.

در این نوع قراردادها، صنایع و شهرداری‌ها، هزینه سرمایه‌گذاری ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب را می‌پردازند و در عوض برای مدت طولانی نسبت به برداشت پساب تصفیه‌شده برای مصارف خود اقدام می‌کنند.

در این راستا، پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان به منظور تامین پساب برای صنایع این شهر آماده افتتاح است و در سفر رئیس‌جمهور به کرمان بهره‌برداری می‌شود.

این تصفیه‌خانه فاضلاب توانایی تولید روزانه ۲۷ هزار متر مکعب پساب را داراست و می‌تواند آب مشترکان صنعتی شهر سیرجان را با هزینه‌ای کمتر از انتقال آب از دریا تامین کند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا