نفت

بی‌سواد و زردنویس مثل تجارت‌نیوز/ وقتی نویسنده در باغ نیست!

هر چه صنعت نفت ایران یک فضای کاملا تخصصی و کارشناسی است، اما فضای رسانه‌ای نفت پر است از اطلاعات غلط که هر روز از بلندگوهای مختلف به افکار عمومی تزریق می‌شود. این اخبار فیک هر چند در چشمان نفتی‌ها رنگ باخته اما عموم مردم را به راحتی گمراه می‌کند‌.

در آخرین نسخه، تجارت‌نیوز در گزارشی با عنوان «سهم ایران از میادین مشترک صفر ماند» مدعی شد: ایران بیشتر سهم خود را در میادین مشترک نفتی و گازی یا به طور کامل از دست داده یا عدم توسعه میادین نفتی و گازی در مرحله‌ای قرار گرفته که صرفه اقتصادی خودرا برای ایران از دست داده که از جمله آن می‌توان به میدان گازی آرش اشاره کرد.

حقیقتا تجارت‌نیوز با این گزارش، مرزهای بی‌سوادی و زردنویسی را یک تنه جابه‌جا کرد. واقعا یک رسانه چقدر می‌تواند در باغ نباشد که بنویسد سهم ایران از میادین مشترک صفر است! این ادعاها مرغ پخته را به خنده درمی‌اورد اما جهت اطلاع، ایران در میدان مشترک پارس جنوبی با وجود سهم دو برابری قطر، روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز بیشتری تولید می‌کند.

طبق گزارش سال گذشته شرکت نفت نیز تولید نفت ایران از میادین مشترک غرب کارون به ۵۷۰ هزار بشکه در روز رسیده و ذکر این ادعا که ایران سهم خود را به طور کامل از دست داده یک دروغ آشکار است.

ضمن اینکه تاکنون هیچ یک از طرفین مناقشه میدان آرش اقدام به تولید از این میدان نکرده‌اند که حالا این میدان برای ایران از توجیه اقتصادی بیفتد. بسیاری از اخبار فیک از رسانه‌هایی با برند اقتصادی وایرال می‌شوند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا