آببرقپالایش و پخش

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه راهبردی در اصفهان در سفر رئیس‌جمهور

۱-آغاز مرحله دوم پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان:
هدف اصلی در این پروژه انتقال ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان به استان اصفهان است. نرخ فرونشست زمین در استان اصفهان بسیار بالاست و مهمترین عامل این موضوع استفاده بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی و خشکی زاینده.رود است.

در فاز نخست این پروژه که تنها بخشی از برنامه جامع احیای زاینده رود است، ۷۰ میلیون مترمکعب آب در سال به استان اصفهان منتقل خواهد شد. برای احیاء دائمی جریان زاینده‌رود نیازمند انتقال ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال به استان اصفهان هستیم.

۲- بهره‌برداری رسمی از واحد تصفیه گازوئیل (DHT) در پالایشگاه اصفهان:
از جمله دستاوردهای این پروژه می‌توان به تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو ۵، جلوگیری از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز در هوای کلانشهرهای کشور و کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه به کمتر از ۱۰ppm اشاره کرد.

ارزش مالی این طرح ۵۱۱ میلیون یورو است. با تولید گازوئیل یورو ۵ بخش قابل توجهی از گوگرد منتشر شده در ذرات معلق آلودگی هوای کلان‌شهرهای بزرگ از بین خواهد رفت.

۳- افتتاح فاز اول پروژه نیروگاه فولاد مبارکه:
در جریان این سفر، فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات افتتاح خواهد شد، ظرفیت کلی این نیروگاه ۹۱۴ مگاوات است.

این پروژه از نیمه دوم اسفند سال ۱۴۰۰ آغاز شد و ظرف ۱۸ ماه با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده است.

از جمله ویژگی‌های این طرح می‌توان به دارا بودن بالاترین استانداردهای موجود در نیروگاه‌ها، کاهش میزان مصرف گاز و آب مصرفی، بومی‌سازی بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و اشتغالزایی ۴۰۰ نفر اشاره کرد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا