گازویدیو

بحران مدیریت گاز به سبک احمدی‌نژاد/ زنگنه و روحانی ذخیره‌سازی گاز را نابود کردند

ذخیره‌سازی گاز یک راه‌حل آزموده شده در دنیا برای کنترل «پیک مصرف گاز» است. در این فیلم، محمود احمدی‌نژاد به خوبی در مراسم افتتاح طرح استراتژیک ذخیره‌سازی گاز در مخزن سراجه قم در دی ۱۳۹۱ درباره مزایای ذخیره‌سازی گاز توضیح می‌دهد.

اما با روی کارآمدن دولت روحانی، شرکت ذخیره‌سازی گاز منحل و تمامی پروژه‌های ذخیره‌سازی به حاشیه رفت که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد اکنون امکان تحویل گاز بیشتر به شبکه به میزان ۱۰۰ میلیون متر مکعب وجود داشت و کمبود گازی نداشتیم.

سیدابراهیم رئیسی امروز در بازدید از شرکت ملی گاز گفت: موضوع ذخیره‌سازی گاز و نفت از مسائل بسیار مهم به ویژه برای شرایط بحرانی و غیرقابل پیش‌بینی است که متاسفانه در یک مقطعی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و شرکت ذخیره‌سازی منحل شده است.

با روی کارآمدن دولت سیزدهم دوباره پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز در ۱۴ طرح با مجموع سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلار در دستور کار قرار گرفت و تا سال ۱۴۰۶ ایران به ظرفیت عرضه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز خواهد رسید.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا