آب

بازگشت دوباره مجرم به صحنه جرم

عیسی کلانتری معمار نابودی منابع آب ایران که ۱۳ سال به عنوان وزیر کشاورزی و ۴ سال به عنوان معاون رئیس‌جمهور، در بالاترین پست‌های اجرایی کشور حضور داشته بار دیگر در اظهاراتی گفته است، درباره آب ۴۰ سال به بیراهه رفته‌ایم.

کلانتری مسئول یکی از بزرگترین ضربات به منابع آب و محیط زیست ایران است که شرایط سختی برای مهمترین جلگه ایران یعنی استان خوزستان ایجاد کرد.

با نظریه‌پردازی کلانتری، پروژه توسعه نیشکر به شیوه دولتی با اجبار مردم به فروش زمین‌ها در دستور کار قرار گرفت و در کنار مصرف نجومی آب، سالانه ۱ میلیارد مترمکعب منابع آلوده کننده به رودخانه کارون سرازیر می‌شود.

توسعه نیشکر در خوزستان به عنوان یک گیاه غیربومی یکی از مصادیق دولتی‌سازی ناموفق در اوایل انقلاب بود که اخیرا رهبر انقلاب به آن اشاره کرد.

حال با توجه به اثر نامطلوب کلانتری در شرایط کنونی کشور، وقت آن رسیده است که مدیران همیشه مدیر به جای مطالبه‌گری در جایگاه متهم قرار گرفته و پاسخگوی حجم کارهای اشتباه دوران مدیریت خود در بالاترین سطوح سیاست‌گذاری کشور باشند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا