نفت

ایران ۳۴ میلیارد دلار نفت در ۷ ماه فروخت/ تحریم نفتی ایران رنگ باخت

 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش جدید خود، درآمد نفتی ایران در ۷ ماهه سال جاری میلادی را ۳۴ میلیارد دلار برآورد کرده است که این رقم از کل درآمد نفتی ایران در سال ۲۰۲۱ فقط ۵ میلیارد دلار کمتر است. ایران در سال گذشته میلادی ۳۹ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است.

بر این اساس متوسط درآمد ماهانه ایران از فروش نفت در سال گذشته میلادی ۳.۲۵ میلیارد دلار بوده است اما ایران در ۷ ماهه امسال به طور متوسط ماهانه ۴.۸۵ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است که نشان دهنده رشد ۴۹ درصدی است.

درآمد ۳۴ میلیارد دلاری ایران از فروش نفت در ۷ ماهه امسال که دو برابر درآمد نفتی ایران در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۰ است نشان دهنده تحلیل رفتن اثر تحریم های آمریکا علیه ایران است.

ایران در سال ۲۰۲۹ بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۱ نیز ۳۹ میلیارد دلار درآمد نفتی کسب کرده بود و بر اساس پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا درآمد نفتی ایران در سال ۲۰۲۲ به ۵۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا