بین‌المللنفتویدیو

اندونزی یار کمکی آمریکا در توقیف نفتکش‌ها

گارد ساحلی اندونزی روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک ابرنفتکش با پرچم ایران با نام آرمان-۱۱۴ حامل ۲۷۲ هزار تن نفت خام سبک به ارزش ۳۰۴ میلیون دلار را توقیف کرده است.

طبق اعلام آژانس امنیت دریایی اندونزی، این کشتی پس از مشاهده در دریای ناتونای شمالی اندونزی، در حال انجام انتقال غیرمجاز نفت از کشتی به کشتی با نام «اس‌تینوس» با پرچم کامرون دستگیر شد.

چندی پیش سپاه پاسداران یک نفتکش موردحمایت آمریکا در خلیج فارس را توقیف کرد و حال اندونزی مجددا به نفع ایالات متحده، وارد جنگ توقیف نفتکش‌ها با ایران شده است.

پیش از این در بهمن ۹۹ و در هنگامی که ایران با توقیف نفتکش کره‌ای «هانکوک چیامی» در آستانه آزادسازی منبع بلوکه شده خود از کره‌جنوبی بود، اندونزی وارد صحنه شد و با توقیف نفتکش ایرانی معادلات را بهم زد.

این اتفاق درحالی رقم خورد که سیدابراهیم رئیسی در ابتدای خرداد امسال با هدف تعمیق روابط اقتصادی برای نخستین بار به اندونزی سفر کرده بود.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا