برق

اندراحوال فرشاد بی‌اطلاع

سوزن برای اقتصادان، جوالدوز برای وزارت نیرو

فرشاد مومنی اقتصاددان، اخیرا با وام گرفتن از صحبت‌های وزیر صمت مدعی شده است، «برق خانگی در تابستان قطع نشده، زیرا دولت برق صنایع را قطع کرده و چراغ مردم را روشن نگه داشته‌است.»

این در حالیست که آمارها از تامین برق تابستان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، انرژی مصرف شده توسط مردم در فصل گرم ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش یک درصدی مواجه شده و از طرفی انرژی تامین شده برای صنایع نیز ۲۷ درصد رشد کرده است.

تامین برق خانگی و صنعتی
تامین برق خانگی و صنعتی

همچنین، بیش از ۹۰ درصدی برق اضافه تامین شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰، به مقصد صنایع برای تولید بیشتر هدایت شده است. ردپای افزایش تامین برق نیز در رشد تولید بسیاری از کالاها از جمله سیمان و فولاد مشخص است و ثبات قیمت این دو محصول نیز نتجیه تامین برق پایدار است.

البته اگر بخواهیم برای گفته‌های بدون اطلاع فرشاد مومنی از شرایط تامین برق صنایع یک سوزن به وی بزنیم، باید جوالدوز را برای وزارت نیرو آماده کرد که چرا با وجود عملکرد شفاف در این حوزه نسبت به آگاه‌سازی جامعه به ویژه نخبگان اقدام نمی‌کند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا