نفت

افزایش فروش نفت، لطف کدخدا بایدن نبود

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و افزایش صادرات نفت ایران به بیش از ۸۰۰ هزار بشکه در روز، بسیاری از برجامیون این تحلیل را ارائه کردند که افزایش فروش نفت به دلیل چشم‌پوشی بایدن از تحریم‌ها و حسن نیت به ایران برای انجام مذاکرات است.

حال بعد از گذشت ۶ ماه از بسته شدن پرونده مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا و به نتیجه نرسیدن طرفین، از ژوئن سال ۲۰۲۲ تاکنون آمریکا دقیق‌ترین تحریم‌ها را بر شبکه فروش نفت ایران و به صورت ماهانه اعمال می‌کند.

اما طبق آمار اوپک، صادرات نفت ایران نه تنها تغییری نکرده بلکه بنابر گفته وزیر نفت در ماه گذشته به رقم ۱.۳ میلیون بشکه در روز نیز رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که ظاهرا جهش فروش نفت نه به خاطر لطف بایدن بلکه به دلیل از کار افتادن تحریم برای فشار حداکثری به ایران بوده است.

جریان تحریف اینگونه تلاش‌ها برای بی‌اثر کردن تحریم نفتی را به حساب لطف بایدن فاکتور می‌کند، درحالیکه رئیس جمهور فعلی آمریکا نه تنها تحریمی را برنداشته بلکه تمامی فشار خود را بر چین به عنوان مقصد اصلی صادرات نفت ایران آورده است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا