پتروشیمی

آمریکا «شبکه بانکی مخفی» ایران در حوزه پتروشیمی را تحریم کرد/ آب در هاون کوبیدن!

وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۱ فرد و ۴۵ شرکت را به بهانه ارتباط با بخش‌های پتروشیمی و هواپیماسازی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

شرکت‌هایی که تحریم شده‌اند در امارات، پاکستان، ترکیه، جزایر مارشال، چین، هنگ‌کنگ و ایران مستقر هستند. این شرکت‌ها به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و شرکت پتروشیمی تریلیانس در این فهرست قرار گرفته‌اند.

طبق بیانیه، آمریکا ۳۹ نهاد که بخشی از یک «شبکه بانکی مخفی» برای تسهیل دسترسی شرکت‌های تحت تحریم ایران به شبکه مالی جهانی بوده‌اند در فهرست سیاه قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این شبکه امکان دسترسی شرکت پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی تریلیانس به نظام مالی بین‌المللی را فراهم کرده و تجارت آنها با مشتری‌های خارجی را پنهان کرده‌اند.

تحریم‌های آمریکا بر شبکه فروش محصولات پتروشیمی عملا تاثیر چندانی بر ارزآوری این صنعت نخواهد داشت، زیرا این محصولات در یک شبکه مویرگی به فروش می‌رسند که قابلیت جایگزینی دارد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا