پالایش و پخش

آخرین وضعیت پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه/ شروع عملیات اجرایی تا دو ماه دیگر!

پالایشگاه نفتی «آناهیتا» طرحی است که در دی ۱۳۸۵ در دولت نهم متولد شد و در دولت‌های مختلف به خاطر عدم تامین اعتبار، زیاد قد نکشید.

از آن زمان تاکنون بیش از ۱۷ سال می‌گذرد. این در حالی است که قرار شد در چهار سال با ۶۷ درصد سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون و ۳۳ درصدی وزارت نفت از دل بیابان ۵۷۱ هکتاری در کیلومتر ۱۵ بزرگراه کرمانشاه–همدان پالایشگاه مدرن ۱۵۰ هزار بشکه‌ای بیرون بیاید؛ در عمل اما کار از مکان‌یابی طرح، خریداری زمین و فنس‌کشی نیمه‌کاره فراتر نرفت.

در نهایت آبان ۹۹ پس از ۲ سال پیگیری مقامات استانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه قبول کرد که با در اختیار گرفتن سهام وزارت تعاون وارد پروژه پالایشگاه آناهیتا شود و رسما روند احداث آن را پیگیری کند.

حال ایرنا مدعی شده است، طبق اعلام استاندار کرمانشاه مقرر شد ظرف ۲ ماه آینده عملیات اجرایی پتروپالایشگاه آناهیتا از سوی شرکت پیمانکار مربوطه آغاز شود.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا