گاز

آخرین وضعیت فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی/ سه شرکت ایرانی کار را آغاز کرده‌اند

محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: برای اجرای طرح‌های فشارافزایی در پارس جنوبی، سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری نیاز است و باید طراحی و مهندسی پایه نیز به انجام برسد، همچنین فشارافزایی تجهیزات فناورانه و های‌تک نیاز دارد که مهم‌ترین آن تأمین توربو کمپرسورها است.

با یک شرکت ایرانی هم به‌صورت آزمایشی برای فشارافزایی یک بخش از میدان مشترک پارس جنوبی قرارداد امضا کردیم و این شرکت اکنون در حال ساخت توربو کمپرسورهای مورد نیاز در خشکی و دریا است.

همچنین مطالعات مهندسی پایه هم از سوی یک شرکت ایرانی دیگر به‌صورت آزمایشی انجام شده و در حال گرفتن مشاور و امضای قرارداد ای‌پی‌سی برای انجام مراحل آزمایشی هستیم. به موازات این دو شرکت، یک شرکت ایرانی با اجرای طرح پایلوت وارد مرحله اجرا برای کل میدان شده است.

به گزارش خط انرژی، فشارافزایی پارس جنوبی از اولویت‌دارترین پروژه‌هایی است که مانع از افت فشار و کاهش تولید گاز ایران از بزرگترین میدان گازی دنیا خواهد شد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا