پالایش و پخش

آخرین وضعیت احداث ۵ پتروپالایشگاه جدید/ آدیش جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش گفت: امیدواریم عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار در فروردین ۱۴۰۲ آغاز شود.

بخشی از خرید تجهیزات پالایشگاه مهر خلیج فارس با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی انجام شده و پیشرفت این طرح ۵۶ درصد است که توسط قرارگاه خاتم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

پروژه پالایشگاه آدیش جنوبی با ظرفیت ۶۰ هزار بشکه میعانات گازی در سیراف نیز دارای پیشرفت ۶۶ درصد است و متولیان این پروژه مدعی‌اند که تا پایان ۱۴۰۲ این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

پیشنهادات فنی در طرح پالایشگاه خوزستان با ظرفیت ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام نهایی شده و امیدواریم در سال جدید این پروژه را به سمت آغاز عملیات اجرایی در قالب دو فاز ببریم.

عملیات اجرایی پتروپالایشگاه مروارید مکران با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام و بانک ملت آغاز شده است. تسطیح زمین در این پروژه انجام شده و بخشی از مخازن نیز احداث شده است.

*روس‌ها متقاضی تجهیزات و کاتالیست ایرانی شده‌اند/ صادرات ۳ میلیون تجهیز پالایشی ساخت داخل

جلیل سالاری افزود: ما باید از توانمندی مهندسان ایرانی در بومی‌سازی تجهیزات صنعت پالایشی نهایت استفاده را ببریم و نه تنها در بازار داخلی شرایط را برای آنها فراهم کنیم، بلکه در کشورهای خارجی نیز پای آنها را باز کنیم.

صدور خدمات فنی و مهندسی یکی از اولویت‌های ماست. در این راستا با کشورهای مختلفی وارد مذاکره شدیم. در حوزه کاتالیست ما توانمندی بالایی داریم و در این مدت حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ تن به برخی کشورها صادر کردیم.

روس‌ها هم هم‌اکنون متقاضی تجهیزات و کاتالیست ایرانی هستند، سایر کشورها نیز همین طور. تاکنون حدود ۳ میلیون قلم کالا و تجهیز پالایشی را به کشورهای مختلف صادر کرده‌ایم.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا