آببین‌الملل

آب سلاح رژیم صهیونیستی برای فشار به ملت‌های مظلوم است

حجت‌ میان‌آبادی، استاد دانشگاه تربیت مدرس| یک نفر نبود بگوید، (رضا پهلوی) حداقل قبل از سفر (به سرزمین‌های اشغالی)، یک کتاب در مورد مسائل حوضه آبریز اردن و جنایت‌ها و ظلم‌های آبی این رژیم مطالعه کند؟

رژیمی که مدیریت آب در آن ایدئولوژیک زده و سیاستگذاری آب در آن به شدت متمرکز و با سازوکار حکمرانی بالا به پایین است و گفتمان غالب ایجادشده در فضای بین‌الملل درخصوص رویکردهای تکنیکال این رژیم، ریشه در مبانی و نیاز جدی آن‌ها برای صلح‌سازی و دورشدن از جنبه‌های سیاسی حقابه فلسطینان دارد.

وقتی فهم و درک صحیحی از دیپلماسی علمی در دیپلماسی آب در داخل و خارج از کشور نیست،باید اسیر این فضاهای سیاسی شد، سال‌هاست که آب به ویژه آب‌های مشترک به عنوان یک ابزار سیاسی و نظامی و ژئوپلیتیک در خدمت اهداف دولت سازی این رژیم قرار گرفته است.

تصور گرفتن مشاوره از نتانیاهو برای مواجهه صحیح و صلح آمیز با مشکلات و مسائل آب، برای هر متخصص آبی که درک صحیح از مسائل آبی منطقه دارد، قفل است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا