نفت

هدف‌گذاری تولید یک میلیون بشکه‌ای نفت در غرب کارون

خط انرژی| ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با بیان اینکه همه پروژه‌های میدان‌های غرب کارون تعیین‌تکلیف شده‌اند، به «شانا» گفت:

با تأمین مالی و انجام فازهای آتی توسعه میدان‌های غرب کارون، در روندی تدریجی به افق تولید روزانه یک‌میلیون بشکه در این منطقه دست خواهیم یافت.

واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP)، در زمان آغازبه‌کار تنها یک زمین مسطح بود؛ هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این مجموعه حدود ۷۰درصد است و تا شهریور سال آینده به ظرفیت بهره‌برداری کامل فرآورش نفت خام به ۳۲۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

طی سه سال گذشته ۶۷ حلقه چاه در میدان مشترک آزادگان جنوبی عملیاتی شده است، گفت: با عملیاتی شدن این تعداد چاه، ظرفیت تولید در این میدان روزانه ۷۰ هزار بشکه افزایش یافت.

قرارداد طرح توسعه یکپارچه میدان مشترک آزادگان با کنسرسیومی متشکل از دو شرکت اکتشاف و تولید، ۶ بانک و صندوق توسعه ملی به‌عنوان سرمایه‌گذار امضا شده است.

منبع: شانا

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا