پالایش و پخش

پالایشگاه آبادان در کنار برق شهرستان برای گذر از گرما

رئیس تولید و توزیع برق شرکت پالایش نفت آبادان از کمک به‌ تامین برق شهرستان در ماه‌های گرم امسال برای پایداری شبکه برق و مقابله با خاموشی‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، غلامعلی رامی گفت: پالایشگاه آبادان از سال ۹۸ هرساله علاوه بر تامین برق اشتراک خود به میزان ۳۰ مگاوات در ساعت روزانه ۴۸۰ مگاوات نیز به شبکه توزیع برق شهری تزریق می‌کرد تا مانع از خاموشی‌ها باشد و امسال نیز این رویه از نیمه نخست خردادماه آغاز و تا نیمه اول شهریور ادامه خواهد داشت.

وی به افزایش بی‌سابقه دمای هوا در سال جاری اشاره و اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا نسبت به سال گذشته در سال 1403 نیاز به تامین برق و کمک به شبکه توسط صنایع بیش‌ازپیش احساس شد، به همین منظور و طبق درخواست برق منطقه‌ای، شرکت پالایش نفت آبادان در راستای کمک به شهروندان، افزایش پایداری شبکه در جنوب استان خوزستان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، یک مولد را به‌طور کامل برای تزریق برق به شبکه برق سراسری اختصاص داد.

بنا به گفته رئیس تولید و توزیع برق شرکت پالایش نفت آبادان تزریق برق تولیدی این شرکت به شبکه سراسری طبق چهارچوب از پیش تعیین‌شده معادل 20 مگاوات در ساعت است که این قابلیت وجود دارد که ماهیانه حدود 14 هزار و 800 مگاوات برق برای مصرف شهری توسط پالایشگاه در اختیار شهرستان قرار ‌گیرد.

وی تامین سهم اشتراک خدمات خود را نیز اقدامی در راستای کاهش بار مصرفی شبکه توزیع برق دانست و توضیح داد: پالایشگاه آبادان از شبکه سراسری برق دارای ۳اشتراک با ظرفیت ۳۰ مگاوات برای رفع نیاز خود دارد اما این میزان ظرفیت نیز توسط خود نیروگاه پالایشگاه تامین می گردد و درواقع می‌توان گفت این پالایشگاه در فصول گرم امسال با کمکی در حدود ۵۰ مگاواتی، شهروندان را برای گذر از گرما یاری کرده است.

رامی به راه‌اندازی واحدهای فاز دوم پالایشگاه آبادان و نیاز آن‌ها به انرژی اشاره کرد و گفت: باوجود افزایش مصرف برق در طرح‌های توسعه‌ای فاز 2 پالایشگاه آبادان ، مدیریت این پالایشگاه شرایطی را فراهم کرده که بدون وارد شدن خللی در شبکه و تولید پالایشگاه آبادان، نیاز برق شهر در چنین شرایطی نیز تامین شود.

برق تولیدی توسط شرکت پالایش نفت آبادان به پست برق ولیعصر (عج) این شهرستان تزریق می‌شود که این اقدام و همچنین دریافت نکردن برق از شبکه سراسری برای مصرف پالایشگاه، پیامدهایی همچون پایداری و بهبود شرایط توزیع و انتقال برق در منطقه را در پی خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا