گاز

وعده‌های رونالدینیویی پاک‌نژاد/ عبور از سد مجلس با اوجی‌نمایی!

خط انرژی | محسن پاک‌نژاد درحالی چهارشنبه در صحن مجلس حاضر می‌شود که شاکله اصلی برنامه وی در حوزه «دیپلماسی انرژی» کپی رویکرد جواد اوجی است!

تبدیل ایران به هاب گازی منطقه از طریق انتقال گاز از روسیه و ترکمنستان و بازصادرات آن به عراق، پاکستان و … درحالی در برنامه وی تاکید شده؛ که این تفکر با خواستگاه نفتی پاک‌نژاد در تضاد کامل است.

مثلا بیژن زنگنه پدر معنوی این جریان، خود مسبب اصلی تخریب روابط گازی با ترکمنستان و تعلیق قرارداد پاکستان است و اصلا به تجارت گاز اعتقادی ندارد.

یا جریان شبه توسعه‌گرای حامی پاک‌نژاد عملا انتقال گاز از روسیه را به معنای مستعمره شدن ایران می‌دانند؛

و تا پیش از جنگ اوکراین این رسالت ایدئولوژیک را برای خود قائل بودند که به صورت غیراقتصادی گاز ایران را به اروپا رسانده تا وابستگی اروپا به روسیه را کم کنند.

جالب اینکه سهامداری ۲۰۰ هزار بشکه‌ای در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در برنامه پاک‌نژاد گنجانده شده؛ ابتکاری موفق که توسط جریان نزدیک به پاک‌نژاد به کلی تمسخر میشد.

جالب‌تر اینکه پاک‌نژاد در برنامه خود گفته معطل رفع تحریم نمی‌ماند درحالیکه خواستگاه فکری او معتقد است که تا تحریم هستیم هیچ کاری نمی‌توانیم کنیم و حتی باید کاری نکنیم تا چاره‌ای جز امتیازدهی و سازش با آمریکا باقی نماند.

شاید محسن پاک‌نژاد این برنامه را با توجه به محبوبیت ایده‌های جواد اوجی در بین نمایندگان مجلس انقلابی و صرفا روی کاغذ مطرح کرده تا رای اعتماد بگیرد.

برنامه پاک‌نژاد می‌تواند شبیه فوتبال رونالدینیو باشد که به یک سمت نگاه کند و به سمت دیگری پاس بدهد؛ اتفاقی که در کمیسیون انرژی جواب داد. حال باید دید او چه تضمینی برای عدم تغییر نگاه مجدد ارائه می‌دهد؟

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا