بین‌المللگاز

نخست‌وزیر عراق: با ایران برای تسویه بدهی با نفت کوره توافق کردیم

نخست وزیر عراق با اشاره به توقف صادرات گاز ایران به عراق به دلیل تحریم‌های آمریکا گفت که بغداد توافق کرده که در مقابل واردات گاز، نفت سیاه به ایران بدهد.

در دولت سیزدهم نیمی از منابع بلوکه شده ۱۰ میلیارد دلاری ایران در بانک تجارت عراق آزادسازی شده و حال طبق اعلام نخست‌وزیر عراق ظاهراً بخش دیگری از آن به صورت تهاتر با نفت کوره (نفت سیاه) تسویه خواهد شد.

در صورت صحت ادعای نخست‌وزیر عراق، نفت کوره محصولی است که بازار صادراتی آن بسیار جذاب بوده و ایران می‌تواند در شرایط تحریم آن را به راحتی صادر کند.

ارز حاصل از صادرات نفت کوره نیز به دلیل تحریم‌ناپذیری این محصول دارای کیفیت بالایی بوده و قابلیت انتقال آن با شبکه تراستی در قالب ارزهای مختلف وجود دارد.

دلیل اصلی بلوکه شدن منابع ایران در عراق به توافق تیر ۹۸ بازمی‌گردد که بانک مرکزی ایران مکانیزم تسویه گازبهای صادراتی را تحت نظارت آمریکا تعبیه کرده و پذیرفت و حال دولت سیزدهم در حال جبران اشتباهات گذشته و وصول منابع است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا