پالایش و پخش

ظرفیت ها و راه های توسعه بندر صادراتی ماهشهر بررسی شد/ افزایش ظرفیت تولید اولویت اول

 ظرفیت ها و راه های توسعه بندر صادراتی ماهشهر محور نشستی بود که با حضور مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، امروز در جریان نخستین سفر معاون وزیر نفت و  مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به خوزستان ، نشستی با حضور وی و مدیران شرکت پالایش و پخش و خطوط لوله و مخابرات منطقه آبادان در سالن جلسات بندر صادراتی ماهشهر برگزار شد.

در این نشست ظرفیت ها و زیر ساخت های بندر صادراتی ماهشهر  معرفی و به رشد چشمگیر تولیدات و ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر استراتژیک ۱۹۶ هکتاری دارای ۲۳ مخزن اشاره شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در این نشست گفت: با تدابیر اندیشیده شده می توان همزمان در کنار تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی از بندر صادراتی ماهشهر به شبکه پخش نیز متصل و اقدام به تولید بنزین کرد.

حکیم قیم بر ارتقای کیفیت بنزین تولیدی در آبادان و بندر صادراتی همزمان با افزایش کمی آن تاکید کرد.

به گفته او ۷۲ پروژه در بندر صادراتی تعریف شده که بخشی از آنها در مرحله اجرا قرار دارند.

بیان مشکلات بندر صادراتی و انبار شهید نوربخش ماهشهر و بررسی راهکارهای برون رفت از آنها دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده از زیرساخت‌های تاسیساتی و عملیاتی

محمد صادق عظیمی فر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در پایان بازدید خود از بندر صادراتی ماهشهر و انبارهای توزیع شرکت ملی پخش در این شهر، با تشکر و قدردانی از همکاران خدوم صنعت پالایش، انتقال و  پخش فرآورده های نفتی در ایران اعلام کرد که اولویت اصلی در بندر صادراتی ماهشهر، بایستی نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های این بندر باشد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های کارشناسی  مشخص شد که با طراحی بسته‌های مناسب سرمایه‌گذاری می‌توان از ظرفیت و پتانسیل  این بندر به منظور ایجاد ارزش افزوده بهره گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در ادامه در خصوص انبارهای توزیع و پخش فرآورده های بندر ماهشهر بیان کرد: در این بازدید راهکارهایی به منظور افزایش ظرفیت بارگیری مخازن و نفتکش‌ها به دلیل روند صعودی مصرف فرآورده و همچنین لزوم ایجاد توازن سرزمینی ذخایر، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با طراحی بسته‌های ضربتی در کوتاه مدت، ۴۰ درصد به ظرفیت بارگیری افزوده شود.

وی در پایان  تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های زمان، منابع و سرمایه انسانی؛ باید اولویت اصلی در صنعت پالایش و پخش، تعریف و حل مسائل اصلی باشد و وظیفه ذاتی ما در ستاد نیز معطوف به حل‌وفصل موانع مالی، مقرراتی و چالش‌های سرمایه انسانی باشد تا روند نیل به اهداف و حل کلان‌مساله‌ها تسریع شود.

متخصصان و صنعتگران عرصه صنعت پالایش ، انتقال و پخش فرآورده های نفتی ایران همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس یاد و خاطره شهیدان را گرامی و بر خدمت رسانی مستمر و موثر با استفاده از تمام ظرفیت های عملیاتی تاکید و اقدام کردند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا