پالایش و پخش

رسیدن به دانش فرا سازمانی در مجموعه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ایستگاه اجرا

مدیر اجرایی مدیریت دانش با اشاره به برگزاری نخستین نشست کمیته اجرایی مدیریت دانش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، آن را مقدمه رسیدن به دانش فرا سازمانی دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، قاسم خواجه وندی گفت: در ماه جاری نخستین جلسه کمیته اجرایی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در تهران با حضور متولیان مدیریت دانش شرکت‌های پالایشی، پخش، خطوط لوله و مخابرات و شرکت ملی و مهندسی تشکیل و در آن موانع و چالش‌های پیش روی این مدیریت تازه تاسیس بررسی شد.

وی افزود: در این نشست عبدالله زاده مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی پالایش و پخش بر اینکه مدیریت دانش باید در تمام شرکت‌ها تشکیل و سند راهبردی منابع انسانی وزارت نفت و پالایش و پخش اجرایی شود، تاکید کرد و متولیان مدیریت دانش حاضر در جلسه نیز تشکیل کمیته راهبری برای تهیه پیش‌نویس و تعیین شرح وظایف را یک الزام دانستند.

به گفته او قرار است با پیگیری‌های انجام‌شده و برای همه‌گیر شدن مدیریت دانش در سطح مجموعه پالایش و پخش، کمیته راهبری با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه تشکیل شود تا سیاست‌گذاری‌ها در این کمیته انجام و کمیته اجرایی با برنامه زمانی تعیین‌شده تحقق اهداف تعریف‌شده که در راس آن دست‌یابی به دانش فرا سازمانی است را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه استقرار مدیریت دانش یکپارچه هدف اصلی از تشکیل این کمیته‌ها در سطح مدیران ارشد است، یادآور شد: مدیریت دانش در پژوهشگاه صنعت نفت به‌صورت بنیادی کار خود را آغاز و با تعریف هفت معیار اصلی و 27 معیار فرعی و چالش‌های پیش روی دستیابی به این اهداف را تعیین کرده و در آستانه تعریف سند چشم‌انداز است.

او تصریح کرد سند چشم‌انداز، اهداف و برنامه‌ها برای اساس حوزه‌های دانش، انجمن‌های خبرگی مشترک بین سازمان‌ها تعریف خواهد شد و با تشکیل این کمیته‌ها مراحل بررسی به ایستگاه اجرا خواهد رسید و با تحقق این امر و راه‌اندازی سامانه مشترک امکان اشتراک‌گذاری دانشی فراتر از سازمانی خاص فراهم می‌شود.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا