پالایش و پخش

به همت اداره برنامه ریزی و سامانه های مدیریتی 11 فرم اصلی دیگر در پالایشگاه آبادان مکانیزه شد

رئیس برنامه‌ریزی و سامانه های مدیریتی شرکت پالایش نفت آبادان در ادامه استقرار سامانه ( IPCMMS) از طراحی و بهره‌برداری از 11 فرم اداره کالای این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، عباس شیرولی پور گفت: سامانه IPCMMS یا همان سیستم مکانیزه نگهداری و تعمیرات که طراحی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است از سال 90 با اجرای 6 ماژول (نرم‌افزار) از میان 21 ماژول طراحی‌شده در نسخه ابتدایی در پالایشگاه آبادان مستقر شد و عملیات ارتقای این سامانه از 21 تا 33 نرم‌افزار کنونی از سال 97 آغاز شد.

وی افزود: در تازه‌ترین اقدام در بحث اداره کالا، یک ماژول (نرم‌افزار) برای فرم خرید به‌صورت مکانیزه با توان متخصصان داخلی در سیستم راه‌اندازی شد که با رونمایی از این نرم‌افزار، شمار فرم‌های مکانیزه شده اداره کالا به 11 فرم افزایش یافت.

وی بابیان اینکه طراحی ماژول فرم طبقه بندی کالا (MT11) از 20 تیرماه با همکاری شرکت پالایش نفت آبادان و دانشگاه امام حسین (ع) آغاز شد، به برشماری مزایای مکانیزه شدن این فرم پرداخت و توضیح داد: در اداره کالا 48 فرم وجود دارد که از این میان 11 فرم اصلی آن امور تاکنون مکانیزه شده است و در جدیدترین فرم مکانیزه شده می‌توان برای کالاهایی که پیش‌ازاین فاقد کد طبقه‌بندی بودند، کد تعریف کرد و با این اقدام سرعت، دقت و نظارت بر امور خرید مستمر کالاهای فاقد کد افزایش می‌یابد.

ایشان با یادآور شدن اینکه پالایشگاه آبادان در بومی‌سازی سامانه مکانیزه نگهداری و تعمیرات IPCMMدر سطح وزارت نفت پیشتاز است، افزود: پالایشگاه آبادان در تعریف بسته‌های مکانیزه پیشتاز است و الگویی برای دیگر پالایشگاه‌ها و برخی شرکت‌های نفتی محسوب می‌شود و به‌نوعی در برخی موارد شاهد همه‌گیری دستاوردهای شرکت پالایش نفت آبادان در این زمینه هستیم.

به گفته او برای سال 1403 توسط اداره برنامه‌ریزی و ساماندهی مدیریتی بهره‌برداری از سه ماژول فرم‌های کالا، تعمیرات اساسی و ثبت ورودی فاز 2 پالایشگاه آبادان برنامه‌ریزی‌شده است که مورد اول اجرایی شد. ماژول تعمیرات اساسی تا پایان پاییز امسال تحویل داده خواهد شد و روند طراحی جمع آوری و ورود اطلاعات درخت فرآیندی پو تکنیکی فاز 2 از ابتدای شهریورماه آغاز خواهد شد.

سامانه IPCMMS یا همان سیستم مکانیزه نگهداری و تعمیرات، یک بانک و سیستم پیوسته دسترسی به اطلاعات است که دسترسی افراد را به اسناد، فرم‌های خرید و تامین قطعات فراهم می‌کند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا