برق
اتوبوس برقی در تهران غیراقتصادی است! / هزینه ۱۰ برابر منافع
طبق گزارش مرکز پژوهشهای مجلس، طی دهه گذشته تعداد ناوگان اتوبوسرانی فعال در کشور به نصف رسیده و فرسودگی این ناوگان نیز بیش از ۵۰ درصد است.
اما مطالعات از غیراقتصادی بودن اجرای سناریوهای برقیسازی ناوگان حملونقل در شهرهای تهران، کرج و اصفهان حکایت دارد و میزان منافع این طرح تقریبا یک دهم هزینه آنهاست.
توسعه اتوبوس برقی به شرایط جغرافیایی کشورها بستگی دارد، مثلا در آمریکا نیز مجموع هزینههای استفاده از اتوبوس برقی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از اتوبوسهای دیزلی است.