نفت

رقم صادرات نفت ایران چقدر است؟

طبق سند منتشر شده از مصوبه هیئت‌وزیران، میزان صادرات نفت ایران در سال 1402 معادل 1.54 میلیون بشکه در روز بوده است که انتظار می‌رود این رقم در سال جاری به 1.65 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

بلومبرگ در گزارشی نوشت، واردات نفت خام چین از ایران در ماه می به بالاترین سطح در هفت ماه گذشته رسید و طبق آمار کپلر عدد روزانه 1.54 میلیون بشکه را ثبت کرد.بیش از نیمی از نفت ایران به خریداران در چینگدائو اختصاص یافت که بسیاری از پالایشگاه‌های مستقل چین در آن حضور دارند.


همچنین طبق سند منتشر شده از مصوبه هیئت‌وزیران، میزان صادرات نفت ایران در سال 1402 معادل 1.54 میلیون بشکه در روز بوده که انتظار می‌رود این رقم در سال جاری به 1.65 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

چندی پیش، فایننشال تایمز اعلام کرد که ایران بیش از هر زمان دیگری در 6 سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمد ایران به سالانه 35 میلیارد دلار رسیده است.

رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.

پس از خروج آمریکا از برجام، ایران استراتژی بی‌اثرسازی و دور زدن تحریم‌ها به صورت غیرشفاف برای آمریکا را در پیش گرفته است.

طبق آمار کپلر، بعد از بازگشت تحریم دوره دوم، رقم صادرات نفت ایران به تقریبا صفر رسید که دلیل آن شفافیت در شبکه فروش نفت ایران برای آمریکا در دوره اجرای برجام بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا