گاز

پشت پای دولت روحانی به ذخیره‌سازی گاز/ ارثیه‌ای با خسارت ۸ میلیارد دلار

با وجود اهمیت ذخیره‌سازی گاز در ایران برای مدیریت پیک مصرف زمستانی، در دولت گذشته شرکت ذخیره‌سازی گاز بدون هیچ دلیل منطقی منحل شد و در ۸ سال گذشته هیچ توجهی به پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز نشد.

در دولت دهم نیز یکبار در سال ۹۰ بحث انحلال این شرکت مطرح شده بود که با مخالفت اعضای دولت مواجه شد و سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره اهمیت ذخیره‌سازی گاز در دی ماه سال ۹۱ و افتتاح پروژه ذخیره‌سازی گاز سراجه گویای این واقعیت است.

ولی با آمدن دولت یازدهم، زمزمه‌های انحلال این شرکت قوت گرفت و در نهایت در سال ۹۷ بعد از ۵ سال بی‌توجهی به ذخیره‌سازی گاز، این شرکت منحل شد و حال در دولت سیزدهم مجددا ۱۴ طرح ذخیره‌سازی تدوین شده است.

اگر پروژه‌های ذخیره‌سازی در دولت گذشته کنار گذاشته نمیشد هم‌اکنون روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب به عرضه گاز ایران افزوده میشد و نه تنها کمبود گازی در کشور وجود نداشت بلکه تمامی سوخت نیروگاه‌ها با گاز طبیعی تامین میشد و با صادرات گازوئیل و مازوت آزاد شده، سالانه ۸ میلیارد دلار نصیب کشور میشد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا