آبویدیو

شاخ بحران آب چگونه در تهران شکسته شد

زمین لغزش جاده چالوس و انسداد جریان رودخانه کرج می‌توانست، آب ۳ میلیون نفر در تهران را به مدت ۳ ماه قطع و پایتخت را درگیر یک بحران تمام عیار کند اما با اقدامات ۲۴ ساعته این مشکل در کمتر از ۴ روز حل شد.

بارش سیل‌آسای ۴۷ میلیمتری در کمتر از ۲ ساعت، توده‌ای عظیم از سنگلاخ و صخره را از جاده چالوس به بستر رودخانه کرج ریخت و سد امیرکبیر را از مدار تامین آب تهران خارج کرد. به معنای دیگر بیشتر از ۳ میلیون پایتخت‌نشین تحت پوشش این سد باید بدون آب می‌شدند.

بلافاصله پس از این اتفاق، دو راهبرد مدیریت مخازن در سطح شهر و تلاش برای رفع انسداد رودخانه در دستور کار قرار گرفت؛ راهکار اول باعث شد، آثار مشکل در سطح شهر به یک پنجم برسد اما راهکار دوم یعنی رفع انسداد با یک چالش جدی مواجه بود.

باتلاقی شدن مسیر رسیدن ماشین‌آلات سنگین به توده سنگلاخ سبب شد تا کار رفع انسداد با مشکل مواجه شود اما راهکارهای ابتکاری، این مشکل را حل کرد.سرانجام پس از ۴ روز تلاش بی‌وقفه آب سد امیرکبیر به خانه مردم رسید و پایتخت یک چالش تمام عیار را پشت سر گذاشت.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا