برق

تعمیرات نیروگاه برای اوج بار 1403 کلید خورد

از ابتدای مهرماه برنامه ۱۱۰ هزار و ۸۶۲ مگاواتی تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی برای افزایش آمادگی تولید واحدهای تولید برق آغاز شده است.

انجام به موقع و با کیفیت برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی موجب شده است تا در پیک تابستان امسال ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی به ۹۹ درصد برسد. دست‌یابی به این رقم در حالی بوده که متوسط آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی در جهان حدود ۹۵ درصد است.

برنامه تعمیرات نیروگاهی برای اوج بار سال 1403 شامل ۶۸۳۵ مگاوات تعمیرات اساسی واحدهای بخار، ۸۲۸۰ مگاوات تعمیرات اساسی واحدهای گازی، ۵۷ هزار و ۲۷ مگاوات بازدید اتاق احتراق، ۳۵ هزار و ۹۴۹ مگاوات تعمیرات دوره‌ای بخار و ۲۷۷۱ مگاوات بازدید مسیر داغ خواهد بود.

در حوزه تعمیرات نیروگاهی نه تنها به خودکفایی رسیده بلکه نیاز برخی کشورها را نیز برطرف می‌کند، تاجایی که طبق اعلام مسوولان سالیانه حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار از صدور خدمات دانش فنی و مهندسی و حدود هفت تا ۱۰ میلیون دلار نیز بابت فروش قطعات به کشورهای دیگر به دست می آوریم.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا