برق

تجدیدپذیرها به بورس رسیدند

کشور هم‌اکنون با ۳ ناترازی گاز، برق و منابع مالی در حوزه انرژی دست و پنجه نرم می‌کند و راهکارهایی که به هر ۳ ناترازی پاسخ بدهد زمینه شکوفایی بخش انرژی کشور را به همراه دارد.

در این راستا یک راهکار که می‌تواند برای هر ۳ ناترازی پاسخگو باشد، توسعه تابلوی برق تجدیدپذیر تحت عنوان تابلوی برق سبز است.

در تابلو برق سبز، قرار است ۱۵۰ مگاوات برق مربوط به ساتبا و ۱۰ مگاوات برق نیروگاه‌های دیگر عرضه شود و ادارات و صنایع مکلف‌ هستند به ترتیب ۲۰ درصد و ۱ درصد از نیاز به انرژی خود را از این مسیر تامین کنند.

این تابلو با رقابتی کردن نرخ فروش برق و ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری می‌تواند به انگیزه‌ای برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر بدل شده و مسئله ناترازی برق راحل کند.

از طرفی چون ویژگی پرداخت آنی در این تابلو مهیا است، ناترازی مالی نیز برای این نیروگاه‌ها حل خواهد شد، همچنین افزایش ظرفیت نیروگاه‌‎های تجدیدپذیر به متنوع سازی سبد سوخت نیروگاه‌ها و کاهش نیاز به گاز طبیعی ختم می‌شود.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا