گاز

آیا قطعی گاز تربت جام موضوع جدیدی بود؟/ مرور اتفاقات سال ۹۵ و ۹۹ به علاوه یک نکته

ساجد کاشفی| آیا افت فشار گاز این روزها در برخی مناطق، مسئله‌ای جدید و بی‌سابقه است؟ خیر، در سال‌های گذشته هم بعضاً با افت فشار، قطع گاز ‌و حتی خاموشی‌های ناشی از عدم تأمین گاز نیروگاه‌ها مواجه بوده‌ایم. اجازه دهید ۲ مورد مشهورتر آن را مرور کنیم.

آذر و دی ۱۳۹۵، با ورود جبهه هوای سرد و قطع گاز وارداتی از ترکمنستان (دقیقاً مشابه امسال)، مشترکان استان‌های شمالی با افت فشار و قطعی گاز روبه‌رو شدند. با این تفاوت، در آن سال گاز ۱۴۱ هزار مشترک قطع شد و در امسال به رغم تشدید ناترازی تولید و مصرف، گاز تنها ۱۷ هزار مشترک قطع شد.

در سال ۱۳۹۹، افزایش مصرف بخش خانگی در دی و بهمن، منجر به عدم تامین گاز نیروگاه‌ها و در نتیجه بروز خاموشی‌های گسترده در شبکه برق سراسری شد که امسال تاکنون از آن خبری نبوده است.

ناترازی تولید و مصرف گاز چالش فقط این روزهای ما نیست و سال‌هاست که با آن دست به گریبان هستیم. اگر در اجرای سیاست‌های افزایش عرضه و مدیریت تقاضای گاز کوتاهی کنیم، شرایط دشوارتر خواهد شد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

سایت خط انرژی با همکاری تعدادی از جوانان خوش فکر کار خودش رو شروع کرده تا در عرصه خب رو اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه انرژی قدمی مثبت برای تنویر افکار عمومی بردارد همراهی شما در این مسیر مایه خوشحالی و انگیزه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا